Chapter 10 - Because I Liked It

"What are you doing here?", frågade han. Nästan så att han lätt irriterad, som om han inte ville att jag skulle vara här. Jag orkade inte ens svara honom, utan vände bara på mig för att gå. Men han drog tag i min arm och drog tillbaka mig. Han kollade på mig länge, och jag mötte hans blåa ögon. "You friends, and my friend, told me that you wanted to talk to me?", sa jag och svalde. Han släppte snabbt min arm och jag drog den till mig. "That's not true", sa han irriterat och kollade på mig. "Yeah, thats why I have to go now. Bye Bye Niall, have a good life", sa jag sarkastigt och han höjde på ögonbrynet och stängde sen dörren i ansiktet på mig. Jag stog bara där med öppen mun, utan att veta vad jag skulle göra. Jag skulle precis gå när dörren öppnades igen. Utan att säga ett ord drog Niall tag i mig och drog in mig i rummet. Han stängde dörren så att jag stog emot den och han la sina armar på varsin sida om mitt ansikte. Han stog väldigt nära och jag var tvungen att sträcka på mig för att inte nudda honom. Han skulle säga något men blev tyst igen. Jag ville bryta tystnaden, men visste inte vad jag skulle säga eller göra. Tillslut avbröt han tystnaden. "You don't have to go", sa han och kollade på mig. Jag försökte le men han var så seriös, att jag nästan inte vågade. "Why not?", sa jag tyst och han skrattade till. Han tog ner sina händer och kollade på mig med ett höjt ögonbry. "Go then", sa han nochalant och jag blev riktigt förvirrad. Killen gjorde mig förrvirad. Ena sekunden bad han mig i princip att stanna, andra sekunden ska jag gå.

"Can you just stop doing that? You act like a fucking bitch", sa jag surt och höjde handen. Han backade lite. "Don't cal me bitch, you don't know me", fnös han. Jag suckade. Tvekade och jag skulle gå eller inte, men jag behövde inte tänka mer förens Niall gjorde det åt mig. "Don't go.. I'm so..", han blev tyst och vred sig lite. Mes, kan inte ens säga förlåt. "You what?", sa jag och lade huvudet på sne. Han började pilla med sina fingrar och bet sig i läppen. Han hade på sig en vit tröja och svarta jeans. Till det hade han en röd keps. "I'm sorry", utbrast han pch slog ut med händerna. Jag flinade och nickade. "Its okey", sa jag och jag kunde se ett svagt leende på hans läppar. Han tog tag i min arm och drog med mig till sovrummet. Han släppte min arm och gick sen in på toaletten och stängde dörren. Va? Jag fattade ingenting. Förvirrat satte jag mig på sängkanten, men bara några minuter efter kom han ut igen. Han hade fixat till sitt hår och han log emot mig. "You came because i wanted to talk, but thats not the thing. I want to get know you. Do you know some partys here?", sa han och jag skrattade till samtidigt som jag skrattade. "Maybe", sa jag och log.


Dörren öppnades och jag hörde Zayn skratta. Jag gick irriterat ut i hallen och fick syn på Zayn som höll armen runt Bella. Först trodde jag att Zayn gick ut med Bella för att han gillade henne, men efter att Linnea berättade att Zayn hade kysst Bella och hur glad hon blev för hans skull, blev jag riktigt skeptisk. "What?", Sa Zayn surt och Bella kollade på oss. Jag mötte hennes blick. "I'm really sorry Bella, but I have to talk to Zayn. You should go", sa jag ursäktande och hon lipade men nickade sen. "It's okey", sa hon och log. Hon vände sig emot Zayn som gav mig en riktigt sur blick. Han vände sen ansiktet emot henne. "Don't go, dont care about him", sa han och log. Hon besvarade hans leende. "No, I think I should go", sa hon och pussade honom på kinden. Men han vände ansiktet så att det blev på munnen. Hon fnissade till och log emot honom. Hon viskade något till honom och vinkade emot mig, innan hon gick. Jag gick fram och stängde dörren efter henne och vände blicken emot Zayn. "Leave her alone", sa jag irriterade och han skrattade till. "No, why should I?", sa han och flinade. "It's not funny Zayn. She's a good girl, you dony have to play with her feelings too", sa jag och gick närmare honom. Han suckade. "How do you know that i play with her feelings?", sa han surt. "I know you Zayn, we are with eacother every single day", Sa jag riktigt irriterat. "Just because you're sad about Emily, cant you just play with other feelings. That's really bad", fortsatte jag. Emily var en tjej som han var väldigt bra vän med, han berättade att han gillade henne. Och hon snäste av honom, tycker lite synd om honom över det. Men sen dess har han haft massa tjejer som han playat med, fått dom att tro att han gillar dem, han ligger med dom och dumpar dom sen. Han var väldigt svår när det kom till sånt. "Leave me alone Liam", sa han irriterat och gick sen där ifrån intill sitt sovrum. Han fick inte såra Bella också..


Jag log stort emot Niall som kom med två glas med någon dricka i. Jag svepte det snabbt och det brände till i halsen. Jag gjorde en min och han skrattade åt mig. Vi hade dratt till en fest i närheten av mig, jag kände han som hade festen, så det var ganska lugnt. Många tjejer hade kommit fram till Niall, något som irriterade mig. Jag vet inte varför.. Men det irriterade mig bara. "You look really hot today", viskade Niall och kom närmre mig. Han pussade mig på kinden och drog upp mig ifrån soffan medans jag bara skrattade åt honom. Han hade druckit mycket mer än mig, och var berusad, riktigt berusad. Jag hade bara druckit några glas, medans han hällt i sig dricka. Men jag gillade det, han var mycket snällare när han var berusad. Han var inte lika bitchig. Han la ner våra glas på bordet och drog med mig bort till golvet och började dansa med mig. Han la sina armar runt min midja och drog mig intill sig. Han log busigt. "Hey sexy", sa han och jag började skratta. "Hello Niall", sa jag och han hängde ut underläppen. "Arent I sexy?", sa han ledset och jag log. Jag nickade och blinkade emot honom och han skrattade. "Stay here", viskade han och försvann. Efter en stund kom han tillbaka med en gittar i handen. Han drog med mig ut på husets bakgård där det var folktomt. Jag skrattade och kollade emot Niall. "You cant just take his guitar", sa jag han log. "Uhm, yes I can. I just did", flinade han och satte sig på en mur. Jag satte mig ner brevid honom och kollade på honom. Han började spela något, men det lät långt ifrån bra. Han skulle precis börja sjunga men jag satte handen för munnen. "Please.. Don't", sa jag och han log ledset. "Why? Do you think I'm a bad singer?", sa han och jag skrattade. "Yeah, when you're drunk. You cant even play guitar right now", sa jag och han lipade emot mig. Han satte ner gittaren på marken och drog ner mig ifrån muren. Han mötte mina ögon och tog sin händer i mina. Han kom närmre mig men jag bakade bara undan. "Stop it Niall, you're drunk", sa jag och han skakade på huvudet. "Nooo", gnällde han och jag försökte dra tillbaka mina händer, men han höll dom i ett hårt grepp.

"I like you", sa han och drog mig nämre honom. Jag kände hans kropp emot min och jag mötte han ögon. "No, you don't. You're just drunk", sa jag försiktigt och han skakade på huvudet. "I'm not drun..drunk. I'm just honest", sa han och svalde. Han lutade sin panna emot mig och hans ögon lös i en blå färg. Jag var bara tyst och kollade honom i ögonen. Han blick gled ner till mina läppar och jag började känna mig lite obekväm. Plötsligt kände jag hans läppar långsamt snudda vid mina. Skulle jag gå undan? Skulle han bli sur på mig för att jag inte sagt till han att sluta? Han hade aldrig kysst mig om han inte var full, han hatade mig. Men konstigt nog tog mina känslor över och jag besvarade hans kyss. Han drog tag i min midja så att jag lutade mig bakåt och hans andra hand lekte med mitt hår. Jag lyfte försiktigt handen och mina fingrar snuddade vid hans haka. Han tunga åkte in i min mun och kyssen gick över till hångel. Det kändes så fel att jag gjorde så emot honom.. Speciellt när vem som helst kunde se honom. Men på något sätt slutade jag inte, jag slutade inte bara för att jag.. Gillade det.

Ojooooooj. Tror ni att Zayn lekte med Bellas känslor, eller har han faktiskt fått upp ögonen för henne? Och tror ni Niall gillar Linnea, eller var det så att han bara var full? Kommentera, och förlåt för uppdateringen just nu, men ligger efter i massa saker. Kramisar finisar. :')
Trackback
RSS 2.0