Chapter 5 - I'm Sorry

"Hur är det då?", undrade Alex och jag ryckte på axlarna. "Det är väll okej, själv då?", undrade jag och kollade på honom. "Bra", flinade han och kollade bort. Jag vände mitt ansikte emot Felicia som satt brevid mig. "Hur går det med Johan?", undrade jag och Alex kollade snabbt emot Felicia. "Ja, eller hur, hur går det med honom?", sa han med ett leende och hon ryckte på axlarna samtidigt som hennes kinder blossade upp i en röd färg. Jag satt på en bänk i en park, med Felicia brevid mig, och Alex som satt framför mig och lutade sig emot mina ben. Alex var min närmsta kill kompis. Det började med att vi var tillsammans i trean, och sen dess har vi vart tightare. Medans Felicia är en tjej som går i min skola. Solen lös starkt och jag hörde hur min mobil pep till. "Kom nu, jag smsade Zayn. Viktigt!", stog det och suckade. "Jag måste gå", mummlade jag och Alex reste sig snabbt upp. "Varför då?", undrade han och lipade emot mig. "Bella, hon måste snacka med mig", sa jag och han nickade. "Okej", sa han och kramade om mig. Felicia reste sig upp och kramade om mig hon med och jag log emot dom. "Hejdå snygging", sa Alex och blinkade emot mig. Jag skrattade bara och gick därifrån. Jag skyndade mig hem till Bella, som inte bodde som långt bort.
Jag stirrade på mobilen länge och vallde sen att skicka smset. "Hey, I can't call you, but I can text you ;-) /B", skrev jag och funderade om jag verkligen hade sagt vad jag hette till honom dagen innan. Men han fattade säkert. Jag fattade inte varför jag inte smsade han igår, utan var tvungen att vänta tills idag. Klockan var nu 2 på dagen, och jag låg fortfarande i soffan och bara zappade mellan kanalerna. Jag hade inte ens gått upp än, jo, gått från min säng till soffan, det var det. Plötsligt pep min mobil till och jag låste snabbt upp den när jag såg Zayns namn. "Hey cutie, ofcourse can you call me. Haha! No but what are you guys doing today?", stog det och jag flämtade till. För det första, han kallade mig 'cutie'. Han var riktigt snygg, okej? För det andra, han skulle förmodligen fråga om vi kunde träffa dom. Det märker man. "Haha. Nothing much, and you?", svarade jag och fick snabbt ett svar. "Meet us? You and your funny friend ;-)", stog det bara och jag log för mig själv. Jag visste det, jag hade alltid rätt.
 
Jag knappade snabbt in ett sms till Bella, "Kom nu, jag smsade Zayn. Viktigt!", skrev jag och la sen ner mobilen. Utan att vänta på ett svar gick jag in till badrummet för att ta en snabb dush. När jag hade dushat klart började jag sminka mig lite smått och skulle precis börja föna håret när jag hörde hur min yterdörr öppnas. Jag gick ut till hallen och fick syn på Linnea. "Hej, vad var det?", undrade hon anfått, som om hon sprungit hit. "Zayn vill träffa oss", sa jag med ett svagt leende. Och hon skrattade. "Bara Zayn?", sa hon och jag ryckte på axlarna. "Han skrev ' meet us' så jag tror inte det?", sa jag och suckade. "Så jag ska träffa den fula, irriterande, idiotiska och blonda korkskallen?", sa jag surt men log lite samtidigt. "Du tycker inte han är ful, ljug inte", sa jag och skrattade lite. Hon blinkade bara emot mig. "Okej då, har du svarat ja än?", sa hon och jag skakade på huvudet.  "Ville vänta på att du kom", sa jag och hon nickade. "Okej, men svara han då", skrattade hon och jag nickade. "Okej"
Bella tog på sig ett par jeansshort och en söt vitt topp. Till det tog hon en stor kofta och en snygg väska, medans jag bara hade en rosa tröja och svarta jeans med guldiga detaljer. Inget speciellt, men jag hade lockat håret lite halvt snyggt, haha! Jag satt i hennes soffa medans jag inspekterade henne när hon sprang hit och dit i lägenheten för att hitta hennes saker. Zayn hade sagt att vi kunde möta dom vi 6, utanför deras hotell. Jag visste inte vad vi skulle göra, men jag får väll se. Och jag hade lovat mig själv att ge killen en chans, Niall kanske var ganska shysst endå. Får väll se. Klockan var tjugo över fem och jag suckade. "Bella, vi går nuu", sa jag och hon stannade upp och kollade på mig. "Vi kan ta min moppe, du får sitta där bak bara. Så vi kan åka kvart i, det hinner vi", sa hon och flinade lite emot mig. Tiden gick och klockan blev tillslut tio i, så fick lite bråttom. Vi gick ner till gården och jag vägrade sätta på mig hjälmen. "Mitt hår kommer bli skitfult", sa jag och hon suckade samtidigt som hon kollade emot mig. "Linnea, ta på dig den. Eller så får du gå", sa hon lite halvsurt och jag fnös. Jag drog på mig hjälmen och satte mig på moppen, innan vi körde ut ifrån hennes gård. När vi kom fram till hotellet fick vi se några människor stå utanför. "Inte igen", skrattade Bella och jag log lite.
 
Plötsligt hörde jag någon viska Bellas namn. Jag och Bella vände oss om och vi se killen med lockigt hår, han stog på sidan av huset. Vi gick fram till honom och han log lite. "Hey", sa han och Bella besvarade hans leende. "Hey there", sa hon och kollade sen på mig medans hon väntade på att jag skulle hälsa. "Hello", sa jag tillslut och han blinkade emot mig. Han hade på sig en rosa tröja och hade en ask med jordgubbar i handen. "Do you want some?", undrade han och jag skakade på huvudet. "No, thanks" sa jag och kollade på honom. "Uh, why are you here?", sa jag tillslut och han lös upp. "Right! Come", sa han och började gå. Vi följde efter honom och mötte upp en man som pratade lite med Harry, vi fick sen gå in bakvägen. Vi kom in till ett rum där det fanss en hiss, som vi gick in i. Mannen som Harry pratat med gick iväg och hissen åkte upp. "You know, they asked me to pick you up", sa han och log emot oss. "Who?", undrade jag och Bella suckade. "Vad tror du, killarna?", sa hon och jag nickade. "Just det. Okej, varför sa han sådär? Frågade vi eller?", sa jag och skrattade lite. Hon log emot mig och nickade. "Han kanske trodde vi undra", sa hon och blinkade till. Jag hörde hur killen skrattade till. "Nice language, what's your name? I already know your name, Bella. Zayn told me", sa han. "Linnea", svarade jag. "And your name is?", fortsatte jag och han höjde på sitt ögonbry. Han kollade lite snett emot mig men log sen. Förlåt, för att jag inte är ett fan, typ? "Harry", sa han och jag nickade. Hissen öppnades och vi gick ut ur den och kollade oss lite omkring. "Öhm", mummlade Bella. Han skrattade till.
 
"Just.. Come", sa han och fortsatte skratta. Vi gick efter honom och kom fram till en dörr. Han knackade på den, och efter ett tag kom någon och öppnade. Liam! Jag lite emot honom och han kollade emot mitt håll. "Hey", sa han med ett leende och kramade mig. Han kramade sen Bella. "Come in", sa han och vi alla tre gick in. Zayn och Louis, som jag har för mig att han hette, kom ut i hallen med leenden på läpparna. "Hello", sa Louis och kramade oss. Zayn kramade Bella och kollade sen på mig med ett flin. Han tog tag i en penna och kastade den på mig. Jag kollade surt på honom och skulle precis säga något innan han kramade om mig. "It's your own fault", viskade han och backade sen undan samtidigt som han blinkade emot mig. Harry och Louis gick iväg till köket, medans Liam och Zayn följde med oss till vardagsrummet. Jag var tvungen att kolla mig omkring, vart var Nyan.. Nyall.. Niall, jag vad han nu än hette. Jag fattar inte varför jag glömmde det hela tiden. Bella satte sig i mitten av soffan och Zayn och Liam på varsin sida. Louis och Harry kom ut till oss andra. "What do you wanna do?", sa Louis och kollade emot oss alla. Han la armen om mig och flinade samtidigt som han kollade emot mig. "Who are you looking for?", sa han och kollade snabbt på mig. "Niall?", undrade han med ett stolt leende och jag gav han en sur blick. "No", sa jag och han nickade. "Yes you are", sa han och skrattade. Jag drog bort hans arm från min axlar.
 
"Okay, you know me better than I do. So, sure..", sa jag och kunde inte hålla mig för att le lite. "Exactly, but your boyfriend is sleeping", sa han och jag gav han en irriterad blick. "Lägg av", sa jag och han höjde på ögonbrynet. "You really have to stop talking Swedish when you're with us", sa han och skakade bara på huvudet samtidigt som han satte sig i fotöljen. Liam skrattade åt oss och satte sig sedan i den andra fotöljen, så jag var den enda som stog upp. Dom började ha en diskution om vad vi skulle göra idag, men jag tänkte bara på Niall. Jag vet verkligen inte varför, jag stör mig på honom. Men varför inte han med oss.. andra? Jag kände hur jag behövde gå på toa och kollade snabbt emot Liam. "Where's the toilet?", undrade jag och han pekade åt höger samtidigt som han log. Jag log emot honom och gick ditåt. Jag öppnade försiktigt en dörr och såg att det var jätte mörkt där inne. Jag tände lampan och fick se att det var toaletten. Jag log lite och gjorde sen det jag skulle göra. När jag var klar tvättade jag snabbt händerna och mötte min spegelblick. Jag hade bara lite mascara på mig och mitt hår var i stora lockar. Jag log lite snett och torkade snabbt mina händer. Jag öppnade badrums dörren och skulle precis gå ut när jag gick rakt in i någon. "Aj", utbrast jag och mötte Nialls ögon. "Linnea, of course", sa han hest och hjäspade. Kunde han inte ens säga förlåt? Det var faktiskt han som gick in i mig. Jag såg att han bara hade på sig mjukisbyxor och ingen tröja. Jag kollade bort ifrån honom samtidigt som jag kände hur jag blev generad. Jag mötte sen han blick igen för att kunna gå ut. "Uhm, can I.. You know", jag pekade ut ifrån badrummet och han öppnade dörren lite. "Oh, yeah, of course", sa han och steg åt sidan. Jag gick ut och skulle precis gå därifrån när jag kände hur han tog tag i min arm. "And you, I'm sorry", sa han och log lite snett. Jag besvarade hans leende och gick sen därifrån med ett svagt leende.

Lite extra långt för extra väntan, hihi. Ni kan ju alltid tacka mig med en kommentar? :') Nej, jag skoja. Men kommentera gärna vad ni tycker!
Är vääälldigt trött just nu, så om ni ser felstavning och något som inte stämmer i Engelskan, så ignonera bara det. Sorry.
Trackback
RSS 2.0