Chapter 6 - Love Birds

"If I was your boyfriend, I’d never let you go. I can take you places, You ain’t been before. Baby take a chance, Or you never ever know", sjöng Linnea medans hon gick brevid Harry och pratade lite. Jag kollade emot hennes håll och började skratta lite smått. Hon var absolut ingen sångerska, men hennes röst var liten och gullig. Jag skakade bort dom tankarna och kollade på Liam som gick brevid mig. Lite längre fram gick Zayn, Louis, Paul och Bella. Vi hade bestämmt oss för att dra till stranden, för det var väldigt fint väder ute. Paul var först orolig med tanke på att vi var med två tjejer och att fansen kunde se oss med dem, men vad spelar det för roll. Vi vill bara ha kul, inte direkt så att någon av dom kommer bli våran största kärlek.

Vi kom fram till en strand som låg lite utanför Göteborg, vi hade kört hit, och sen gått sista biten. Det var faktiskt väldigt fint här, för att vara i Sverige. Linnea hade berättat för oss andra att hon och Bella var de enda som faktiskt var här, det var lite sött faktiskt. "What are you thinking about?", undrade Liam och kollade på mig. "Nothing?", sa jag och kollade på honom. Han ryckte på axlarna och log. Vi gick fram till stranden och la ner våra saker. Bella och Linnea hade vart och hämtat sina badkläder innan, och vi hade ju våra på hotellet. Bella och Linnea hade även bytt om. Bella hade på sig ett rosa och vitt linne, och jeansshorts. Medans Linnea bara hade bytt byxor till shorts. Egentligen var jag för trött för att följa med, men Liam övertalade mig. Zayn och Louis kom och la sig på varsin handduk brevid där jag stog. Som vanligt, så skulle dom säkert sola till stor del. Men jag sugen på något, jag var hungrig och törstig. Harry var redan i vattnet när jag kollade åt det hållet, även Bella var det. Linnea mötte min blick och log lite. Jag kollade bara bort ifrån henne, varför gjorde jag så? Jag hörde hur hon suckade. Jag satte mig ner på en handduk och kollade på henne. Hon drog av sig tröjan och shortsen och log sen emot Harry och Bella som badade, eller ja, skvätte vatten på varandra. Hon hade långa och bruna ben och fina kurvor. Jag var tvungen att bita mig i läppen samtidigt som jag kollade åt ett annat håll och min blick mötte Liams. "Who do you looking at?", sa han och höjde på sitt ögonbry.
 
Jag flinade. "Nothing", sa jag och han skrattade. "Yeah, really", sa han och blinkade emot mig. "Yep buddy, I'm hungry. Can we eat something?", undrade jag och han höjde på ögonbrynet. "You're alway hungry.. Do you see a shop here?", skrattade han och jag log. "Yeah, I saw it before, on our way", mummlade jag och han nickade. "Okey", sa han med ett snett leende och vände sig emot Paul.
Jag kollade upp på Zayn och Louis som låg och sola. Jag flinade lite för mig själv och sprang upp ur vattnet. Jag sprang fram till dom och skakade på mitt hår över dom. Båda två skrek till och kollade snabbt upp på mig. "Oh no, you didn't..", sa Zayn med ett svagt leende. "Oh yes, i did", flinade jag och han reste sig snabbt upp. Jag sprang ner till vattnet med all kraft jag hade. Men han fick tag i mig precis innan jag kom ner. Han började kittla mig och jag kunde inte sluta skratta. Jag såg hur Louis gick emot oss, och jag kände att jag var körd om jag inte kom loss. Jag slog till Zayn i armen som av en reflex släppte mig. Jag skyndade mig med att springa därifrån, men med dom efter mig. Plötsligt fick jag syn på min och Linneas gunga som vi hade gjort när vi var mindre. Jag sprang fram till den och klättrade snabbt upp på den. Zayn och Louis ställde sig nedanför och jag flinade. Zayn skulle precis ta tag i gungen med Louis stoppade honom, tack gud för det. "Don't do that, she can fall", sa han seriöst men hade fortfarande ett leende på läpparna.
"Can you do this", skrek Isabella och satte över bena på andra sidan om henne och höll upp sig med händerna. Jag fick syn på Niall och Liam, som stog brevid Harry. Alla kollade häpet på henne, även Linnea gjorde det. Jag var så fokuserad på Isabella så jag nästan blev rädd. Hon kollade bort emot Niall, Paul och Liam som kom och jag kunde se hur hon tappade greppet om gungan och föll. Jag tog snabbt emot henne samtidigt som jag föll emot sanden, med henne över mig. "Aouch", utbrast jag och spottade ut sanden jag fått i munnen. Hon kollade oroligt på mig. "I'm so so sorry, I don't know why that happen. Zayn, I'm really sorry", sa hon oroligt och reste sig upp. Hon gav mig sin hand och drog upp mig. Alla andra kollade oroligt på mig och jag fnös. "It's okey", sa jag och borstade bort lite sand ifrån mig. "Are you mad?", undrade hon och jag skakade på huvudet. Jag verkade kanske lite sur, men ärligt talat var det inte för att hon föll på mig. Utan för att jag blev oroligt, riktigt orolig. Hon kollade ledsamt på mig. "Yes you are", sa hon och vände sig om för att gå men jag drog tag i henne samtidigt som jag kramade om henne. "It's okey, I promise", sa jag lugnt och kramade om henne länge. Jag vet inte varför, men det kändes som om det lugnade ner henne lite. Jag backade sen undan och log emot henne. "Are you okay?", undrade Louis och kollade på henne. Hon nickade med ett svagt leende. "Yeah", sa hon bara och skrattade.
 
Jag, Louis och Isabella gick bort till dom andra som kollade på oss alla. Harry och Linnea var fortfarande kvar i vattnet och lekte med varandra, eller ja, skvätte vatten och sånt. Medans Niall stog med en öl i ena handen, och en korv i den andra. "Fatty", sa jag och blinkade emot Niall. Brevid Niall stog Liam och Paul. Han flinade emot mig och jag skakade bara på huvudet. "Are you guys okey?", sa Liam oroligt. Han brydde sig alltid så mycket, och jag älskade honom för det. Han var en underbar vän. Verkligen. "Yeah, thanks Liam", svarade Isabella och jag nickade instämmande. "Hey, come on. Swim with us", hörde jag Harry ropa. Vi vände våra blickar ditt och log. Alla tog snabbt av sig sina kläder och skyndade sig ner till vattnet. Jag puttade ner Isabella och skrattade. Hon kollade surt på mig. "Why did you do that?", undrade hon och jag ryckte på axlarna. "I wanted", sa jag och blinkade emot henne. Hon skrattade bara. Vi var i havet en stund innan det började bli kallt. Alla gick upp till sina handdukar men Harry och Linnea hade fortfarande inte gått upp. Dom hade sina lilla lek som ingen ville ge upp, skit barnsligt. Plötsligt tryckte Linnea ner lera i Harrys hår. Man kunde höra han skrika men Linnea simmade längre ut. Harry kollade surt på henne, och istället för att gå efter så sprang han upp på land. Hon kollade på honom med ett höjt ögonbry. "I won", skrek hon efter honom och han flinade. "Nope, I won", han drog sin handduk runt om sig och tog sen upp hennes handduk. Dom flesta hade börjat gå till bilen medans jag och Niall stog kvar för att vänta på dem. Plötsligt sprang han iväg med den, upp emot bilen. Hon kollade surt efter honom. "Zayn, run after", sa hon och jag gjorde bara som hon sa samtidigt som jag skrattade.
 
Jag kollade efter Zayn som sprang iväg. Jag log lite snett, plötsligt insåg jag att jag var kvar själv. Eller inte. Jag mötte Nialls blick. "Oh hey", sa jag försiktigt och darrade till. Det var riktigt kallt ute, och jag kunde inte torka mig, eftersom Harry sprungit iväg med min handduk. "Are you could?", undrade Niall som mötte min blick. Jag nickade. Han log lite snett och drog av sig sin handduk och räckte över den till mig. "It's okey", sa jag och han skrattade. "I know that you're cold, just take it", sa han och jag skakade på huvudet. Han ryckte på axlarna och la den runt sig igen. Han öppnade armarna och jag skrattade. Jag skulle precis säga något när han la armarna runt mig och jag kände mig förvånad. Värmen slog över kylan och hans varma hud snuddade min. "You're really cold", viskade han i mitt öra och jag log lite. Mitt huvud var lutad emot hans axel och hans huvud emot min axel. Hans kram var riktigt mysig. Men det kändes samtidigt fel. Jag skulle precis backa undan när jag fick syn på Zayn. "Wow, I'm sorry love birds", flinade han och gick iväg igen. Niall backade snabbt undan ifrån mig och tog upp sina kläder, han kollade inte ens emot mitt håll. Han räckte över handuken till mig och utan att säga något, så gick han snabbt bort till dom andra. Jag stog där med ett höjt ögonbry. Va?

Kommenteraaa, vill ha lite respons. Hihi! Somsagt, stavfel och engelskafel kan även förekomma i denna del. Fortfarande trött, skriver så sent. Men hoppas delen var helt okej endå. Ni får gärna ge lite tips på vad som kan hände?
 
Hoppas ni har en bra helg, så kommer nästa imorgon. :')
Trackback
RSS 2.0