Chapter 7 - You Got That One Thing

Jag log emot Niall som kom in i bilen, Zayn berättade att dom hade lagt ner sin lilla fight. Men jag fick inte syn på Linnea. Vart var hon nu då? "Where's Linnea?", undrade jag och Niall han inte ens svara innan hon kom fram till bilen. Istället för att sätta sig brevid Niall, så gick hon runt till min sida. "Move", sa hon och pekade på sätet brevid mig. Jag satte mig på det sätet och hon satte sig på sätet jag satt på innan. Paul satt vi förar sätet, och Bella satt brevid. Bakom Paul satt Linnea, brevid henne satt jag, och brevid mig satt Niall. Längst bak satt Harry, Zayn och Liam. Bella kollade bak på mig och log. "Where are we going now?", undrade hon. Jag skrattade. "Why do you have your sunglasses on?", undrade jag och hon skrattade till. "I want", sa hon och log svagt. "Give you this, give you that, blow a kiss, take it back. If I look inside you brain", sjöng Harry och jag höjde på ögonbrynet. "Not strange at all?", mummlade Bella och kollade bak på honom. "She don't know that song, so that isnt funny", sa jag och räckte ut tungan åt Harry.
Dom förklarade för mig att dom hade en sång som hette I want, jag ryckte bara på axlarna och kollade framåt. Plötsligt blev jag lite rädd. Jag har inte insett för ens nu, att det faktikst är ett känt band jag och Linnea hänger med. Kommer bilder ut på oss tillsammans med dom, kommer vi säkert bli hatade till döden. Det är väldigt skrämmande, jag kommer själb ihåg hur Linnea var när Justin Bieber fick en tjej. Hon satt och planerade hur hon skulle döda henne, men jag tror verkligen att hon drev. Men jag vill inte att folk ska tänka så om oss, att dom vill döda oss. Men grejen med dessa killar är att dom är så down to earth. Jag skulle lätt kunnat tro att dom var vanliga killar, vilket dom fakiskt är. Men så är det lite pinsamt att vi knappt visste vilka dom var, dom säger ju att dom är så himla kända.
 
"Isabellaaaa", hörde jag Zayn mjuka röst säga och jag kollade bak på honom. "What?", undrade jag. Han log. "Hi", sa han och jag suckade. Han räckte ut tungan åt mig och jag kollade sen framåt igen. Bilen stannade och jag såg att vi var på baksidan av hotellet. Alla gick ut ur bilen  förutom Paul som skulle åka och parkera bilen. Vi gick in på insidan av hotellet bara för att ingen skulle se oss. Men där stog vi bara och glodde på varandra. "Soo..", mummlade Linnea. "Maybe we should go?", sa hon försiktigt och jag nickade instämmande. "Maybe, but I will not let you guys go", sa Louis med ett flin och la armarna på våra axlar. "Stay with us?", sa Harry och Zayn nickade. "Yeah, this is our 'free day'! We can do whatever we want today", sa han och skrattade. "I dont know, what time is it?", undrade jag och kollade på killarna. "20:28", sa Niall och kollade på mig. "Thanks", sa jag och log lite. Linnea hjäspade och jag kollade emot henne. "Vill du gå hem eller? Jag är ganska trött", sa jag och hon kollade på mig. "Jag vet inte, klockan är ju halv 9. Tycker vi kan vara med dom en stund till?", sa hon och jag nickade. "Jo, det är klart, men du måste berätta vad som hände mellan dig och Niall", sa jag och kände hur Niall vände blicken emot mig. "What?", sa han och jag flinade lite. "Säg inte hans namn sådär! Ja okej, senare ikväll då", sa hon bara och jag fnittrade till.
 
Efter ett litet tag bestämmde vi oss för att faktiskt gå upp till deras hotell rum och sätta på någon film. Men jag och Linnea bestämmde oss för att först åka hem för att byta om. Eftersom vi fortfarande hade på oss våra bikinis. Jag drog på mig en rosa klänning medans Linnea satte på sig jeansshorts och en tröja med ett engelsk tryck på. Vi åkte sen tillbaka till hotellet där Harry kom ner och mötte oss. Denna gången satte sig jag i soffan. Zayn till höger, och Niall till vänster om mig. Liam och Louis satt i den mindre soffan och Harry i fotöljen. Linnea ställde sig med armarna i kors och kollade surt på oss. "Thank you", sa hon och jag började skratta. Jag flyttade mig nämre Zayn och det var nu en liten plats mellan mig och Niall. Hon kollade skeptiskt på platsen men gick tillslut och satte sig där. Harry började skratta åt henne och hon kollade emot hans hål. "What?", undrade hon och han log. "You face was just like this..", sa han och gjorde en skitsur min. Hon började skratta, även Niall skrattade. Linnea kollade försiktigt emot honom men kollade snabbt fram när han mötte hennes blick.
 
Louis satte i filmen Saw, något jag inte gillade. Jag hatade skräckfilmer, men Linnea var värre. När det blev läskigt så lutade jag mig emot Zayn axel, som hade lagt armen om mig. Jag tyckte nästan synd om Linnea, när vi kollar på skräckfilm brukar vi ha varandra, men nu satt Linnea med en kudde framför sig. Jag kollade emot Niall som hade bytt om till gråa mjukisbyxor och en grå tjocktröja. Till det hade han på sig en blå keps. Medans Zayn hade på sig svarta byxor och en blå tröja. Niall satt med sin mobil och kollade då och då på Linnea. Harry hade bokstavligt talat somnat, och Louis och Liam hade gått iväg. Tror dom skulle snacka med någon Danielle och Eleonor som skulle komma imorgon. Tror det var deras tjejer.
När filmen var slut var klockan tio i tolv, och alla sov utan jag och Niall. Jag mötte hans blick och han log lite snett. "Tired?", undrade jag och han skakade på huvudet. Isabella hade somnat i mitt knä och Linnea hade faktiskt sitt huvud lutat emot Nialls axel. Han hade sin arm runt om henne, det var ganska gulligt gjort eftersom dom inte ens verkar gilla varandra. "Can we talk?", undrade jag tyst och Niall nickade. "Sure", vi lyckades resa på oss utan att väcka någon av tjejerna vilket var ganska bra. Vi gick ut på utsidan av hotellet, det var enda inga fans här just nu. Jag sträckte lite på mig och kollade på Niall. "I think I kinda like..", Niall blev tyst och kollade upp på mig igen. "I think I kinda like Linnea", sa han och jag spärrade upp mina ögon. "What?", sa jag förvånat och han nickade. "Or I dont know, I dont like HER. But I like her Smile, how carefree she is, her eyes and how she don't care about that we are.. We.", sa han och jag nickade. "I know what you mean", sa jag och han log lite snett. "Do you like Bella?", undrade han och jag skrattade till lite. "I dont know, I don't know her so much, but she's really cute", sa jag och log lite. Han nickade. "Yeah, she is", sa han och jag log. Vi pratade lite men gick sen upp till dom andra. Eller ja, alla sov ju. "Should we wake them up?", undrade Niall och jag skakade på huvudet. "Let them sleep over", sa jag och han nickade. Harry hade lagt sig inne i sitt rum, och Liam och Louis hade somnat i sina sängar. Jag bärde försiktigt Bella till den andra soffan, medans Linnea låg kvar. Jag kollade emot Niall som stog och kollade på Linnea med ett svagt leende. Jag skrattade bara. "Godnight", flinade jag och han kollade emot mig. Eftersom vi hade vart i Nialls rum, så behövde inte han gå någonstans. Jag gick sen in i mitt rum för att lägga mig och sova, och somnade gjorde jag väldigt fort.
Jag ryckte till och slog snabbt upp ögonen. Det var kålsvart i rummet och jag gnugade mig i ögonen. Vart var jag? Jag satte mig försiktigt upp och såg att jag låg i soffan med en filt över mig. Jag drog undan filten och fick syn på Bella som låg i den andra soffan. Mitt huvud snurrade och jag måde riktigt illa, jag vet inte varför. Jag hostade till och ställde mig upp samtidigt som jag drog filten runt mig. Jag gick in på toaletten och kollade mig i spegeln. Mitt hår var uppsatt i en tofs och mitt smink var utkletat i ansiktet. Jag tog bort sminket och drog sen upp min mobil som visade 03:08. Varför somnad vi här? Många tankar snurrade runt i mitt huvud och jag började hosta lite tyst. Jag la handen emot min panna och kände att jag var väldigt varm. "Are you okay?", hörde jag Niall säga och jag vände snabbt ansiktet emot dörren. "Oh, are you awake?", undrade jag försiktigt och han nickade. "Yeah, I am now", sa han och log lite. "I'm sorry", sa jag tyst och han skakade på huvudet. "It's okey", sa han och kom närmre mig. Han mötte min blick och la sin hand emot min panna. "You'r hot", sa han och jag log snett. "I know, I think I'm si..", jag blev tyst när jag såg hans flin. "Oh, you mean that way", sa jag och han skrattade. "Yep, that too. But serious, are you okay? Are you sick or something?", sa han försiktigt och jag ryckte på axlarna. "I think i need air", sa jag och han log. Han tog försiktigt min hand och drog med mig ut på hans balkong. Han var riktigt snygg just nu. Han hade på sig en tshirt och mjukisbyxor, och hans hår var alldeles ruffsigt. Han stannade vid ballkong dörren för att öppna den. Han släppte min hand och gick ut med mig. Han satte sig på ena stolen, och jag på den andra.
 
Jag drog upp knäna emot ansiktet och kollade ut över staden. Jag hade aldrig sett den såhär fin. Man såg lampor lyssa upp gatorna och vi var väldigt långt upp. "Beautiful, right?", sa han och jag kollade emot honom. Jag vände mitt ansikte emot honom och nickade. Hans ögon mötte mina och jag kollade snabbt framåt igen samtidigt som jag kände hur mina kinder blev röda. Tur var att det var för mörkt att se det. "Why do you hate me?", undrade jag, fortfarande med blicken emot stan. "I dont hate you", sa han försiktigt och jag suckade. Jag vände mitt ansikte emot honom. "You act like you do that", sa jag och han log snett. "So do you", sa han och jag kollade på honom länge. Han hade rätt, jag var lika dan emot honom. "You're very beautiful", sa han efter ett tag och jag log. "Thanks, you too", sa jag. Han vände ansiktet ut emot staden igen och jag drog filten tätare omkring mig. "I really like this place, I like Sweden", sa han och jag nickade. Jag svarade inte på det, visste inte vad jag skulle svara. "Say something about you?", sa han och jag kollade på honom. "Ask me what you wanna know", sa jag och han nickade. "Okay. Favorit color?", sa han och log lite. "Blue and pink", han nickade. "Favorite food and favorite song?", undrade han och jag tänkte efter. "Tacos and.. Never Let You Go by Justin Bieber", sa jag och han log. "I like Justin. He's a really good singer. Are you single?", undrade han och jag skrattade till. "Yes, I am", sa jag och han log stort. Jag skakade bara på huvudet samtidigt som jag skrattade. Vi satt och pratade om allt möjligt, han berättade även en massa om honom. Han var så fin, jag kunde inte hjälpa att jag tyckte det.
 
Efter ett tag bestämmde vi oss för att att gå in och lägga oss igen. Jag fick låna en thsirt av honom eftersom jag somnat med mina kläder. När jag satt på mig tshirten gick jag tillbaka till soffan. Jag drog filten över mig och drog upp min mobil och skrev en tweet. "Det är aldrig som du tror, aldrig. Allt är alltid annorlunda. Man vet faktiskt inte hur det kommer blir. Ha en bra dag alla", skrev jag och kollade runt lite på twitter. Jag sökte på twitter.com/niallhoran men kom in på någon kille som inte verkade vara honom för fem öre. Jag gick in på google och sökte på "Niall Horan twitter", jag tryckte på första länken. Yep, det var hans twitter. Han hette NiallOfficial och när jag fick syn på hans followers blev jag riktigt förvånad. Det var inte lite. Jag började följa honom och såg att han uppdaterat för bara några sekunder sedan. "It's over 6.000.000.000 people on earth, and you got that 1 thing. Strange.", stog det och jag glodde på den länge. Det var väll inte.. Mig han menade?

Riktiiiiiiigt långt, tycker jag förkännar mer än 1 kommentar. :( Hoppas ni gillar delen, händer lite saker nu märker ni kanske. Tror ni tweeten var till Linnea?
 
Jag gör gärna länkbyten, och vore kul om någon kunde sprida bloggen. Absolut inte kul att blogga om man inte har några läsare typ, och inte får mer en tre kommentarer i inläggen. Haha. Kramisar.
Trackback
RSS 2.0