Chapter 25 - My Boyfriend

"Oherregud..", muttrade jag tyst när jag kollade mig omkring i rummet som numera var i kaos. Plastmuggar var över allt i lägenheten och tank lampan hängde snett. Gardinerna var nerdragna och det var blött i soffan. Jag vill inte ens veta vad som hänt där.
Jag tog mig själv för huvudet samtidigt som jag blinkade till i ett desperat försök att få bort allting. Men det gick bara inte. "Linnea kommer döda mig", muttrade jag tyst för mig själv samtidigt som jag vände mig om, men istället fick jag möta två väldigt oroliga ögon.
"Vad i..", hon tystnade. Hon bytte blickar från mig till rummet, och sedan tillbaka till mig. "Åh, du är så död fröken "Gå du och lägg dig inget kommer hända". Åh herregud..", röt hon och kliade sig i nacken. Hon gick snabbt förbi mig och kollade sig omkring i rummet. Jag visste att det minsta jag kunde göra var att städa upp.
"Förlåt", sa jag i ett försökande att bli förlåten, men Linnea slängde bara en kall blick emot mig.
Jag slängde en blick emot klockan som bara var några minuter i tio.
"Lyssna här. Jag ville bara att du skulle må bättre, så jag bad dig lägga dig. Sen drog jag ut för att jag var hungrig, och se-", "Det är lugnt Bella. Du menade inget illa".
Hon gav mig en blick samtidigt som jag började skaka på huvudet. "Nej, de-", "Det är okej", sa hon snabbt och avbröt mig ännu en gång.
Hon suckade och gick ut i köket för att sedan komma tillbaka med en soppkasse. Hon började lägga ner allt skräp i påsen och jag gick raka vägen fram till gardinerna för att sätta upp dom igen. Efter drygt en timma, kanske mindre, kanske mer, jag hade inte koll på tiden, så var det i hyfsatt ordning här. 
Jag kunde knappt hålla ögonen öppna så trött jag var efter allt städande.
"Dom drog ju i alla fall riktigt tidigt. Klockan var ju inte ens elva", sa Linnea. Jag ryckte nästan till av hennes röst. Hon hade vart tyst hela tiden och jag mötte hennes blick samtidigt som jag nickade. Hon kollade sedan emot klockan och sedan tillbaka till mig. "En timma kvar tills min födelsedag är över, inte ens det", muttrade hon. 
Ett leende spred sig på mina läppar och jag reste mig snabbt upp ifrån stolen jag tidigare satt på.
"Men jag borde gå hem nu, gå och lägg dig, du mådde ju inte så bra", sa jag och hon höjde på ögonbrynet men gjorde som jag sa. Hon skakade på huvudet för sig själv och jag lämnade snabbt hennes lägenhet.
 
Jag kunde känna hur sängen försiktigt sjönk ner brevid mig och bara några sekunder senare kände jag en arm krama om mig bakifrån.
"Bella..", sa jag tyst och puttade bort handen men fick bara höra ett skratt. Det lät underbart. Man kunde höra regnet forsa ner utanför och jag skakade på huvudet för mig själv. "Jag försöker sova", mummlade jag emot min kudde men slog snabbt upp ögonen när jag insett att Bella dragit hem tidigare.
Jag vände på mig otroligt snabbt samtidigt som jag tryckte mig själv emot väggen. Personen som precis luggit brevid mig pep till och låg nu på golvet. "Why did you do that..", hörde jag en väl bekant röst säga och jag kröp snabbt till kanten av sängen och möttes av ett stort leende. "Uhh.. Suprise?", sa han i ett försökande och jag log stort. "Niall", utbrast jag och rullade ner ifrån sängkante rakt ner på honom. Han skrattade till samtidigt som han slog sina armar runt mig.
"Happy Birthday babe", viskade han i mitt öra och jag rös till. Min blick gled till klockan som bara var några minuter i tolv. 
"You.. You're here", mummlade jag emot hans bröstkorg och han skrattade till. "Yeah, aren't you going to give your boyfr-", han tystnade snabbt när han insåg vad han höll på att säga.
Jag reste snabbt på huvudet och satte mig på sidan om honom. Han svalde samtidigt som han satte sig upp han med. "I mean your.. Or I don't.. I..", han bara mummlade på massa saker och jag kunde se hans kinder tas över av en rosa nyans och han kliade sig i nacken. "My boyfriend?", sa jag samtidigt som han bet mig läppen. Jag flinade emot honom och han mötte min blick. "No, I didn't think about it, I-", jag avbröt honom med att luta mig framåt och trycka mina läppar mjukt emot hans. Han blev först förvånad men bärde sen över mig till hans knä. Jag la mina armar runt hans nacke samtidigt som jag lämnade hans läppar.
"I would love to have you as my boyrfriend", viskade jag i hans öra innan jag kysste han återigen.

Kommentarer
Postat av: Sabina - 1D Novell

måste bara säga att din novell är så sjukt bra, smälter till den! och älskar att läsa kapitelna, du är jätte bra! :)

2012-07-22 @ 21:15:51
URL: http://oonedswefanfic.blogg.se/
Postat av: Louise (thatdreamstory)

Jag fattade inte riktigt början... Men annars var det bra :)

2012-07-23 @ 00:34:06
URL: http://thatdreamstory.blogg.se
Postat av: Emma

ÅÅh! Asbra, älskar din novell alltså!
Du är grym!
Längtar till nästa kapitel!

2012-07-23 @ 01:01:01
URL: http://1dnoveller.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Jätte bra kapitel , din novell är jätte bra :)

skulle du vilja göra en länkbyte? :)

2012-07-23 @ 18:28:55
URL: http://sayyonedirection.blogg.se
Postat av: Ylva

Jättebra kapitel!! Men vad hände med zayn och Isabella typ? Haha eller asså det där med att "jag trodde inte att han skulle gå tillbaka till henne"? :)

Svar: Det kommer. ;)
Ida Lager

2012-07-24 @ 23:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0