Chapter 15 - Bieber

"Nope, It's okay", sa jag och log lite emot kassörskan. Hon gav tillbaka mitt kort och jag tog brickan med all mat och dricka och gick bort till resten av killarna. Jag ställde ner brickan på bordet och såg att alla fyra, satt tysta och kollade ner i sina mobilen. Jag vände min blick emot Paul som glodde ner i en tidning. Jag harklade mig lite, men fortfarande var deras blickar nerborrade i mobilerna. "Then.. I have to eat this food myself", sa jag och suckade men Niall kollade snabbt upp på mig. "No, It's okay. I can eat", sa han snabbt och tog en macka ifrån brickan. Han tog tag i en colaburk och glodde sen ner i mobilen igen. Vad i.. Här satt vi, på starbucks mitt i London. Eller jag satt med fyra idioter som var mentalt efterblivna. "Come on", utbrast jag tillslut och slog ut armarna. "What's wrong with you guys. You act like fucking idiots, get a life or something.", sa jag irriterat och alla mötte min blick. Jag reste mig surt upp och gick därifrån. Varför betedde dom sig sådär? Vad var felet. Jag drog upp min mobil och skickade snabbt iväg ett sms till Bella. "Can you meet me? You and Linnea?", skrev jag och gick in i bilen. Dom får gå hem, med Paul. Jag är för trött för att ens lägga energi på det.
 
"Sure, where are you?", svarade Bella och jag log. "Oxford Street, are you home?", svarade jag och fick snabbt svar igen. "Yeah, Linnea too. Come to Piccadely Street 23, I live here. :-)", stog det och jag la ner mobilen utan att svara. När jag kom fram till Bellas lägenhet fick jag se att Linnea och Bella redan var på utsidan. Jag vinkade och när dom fick syn på mig vinkade dom glatt tillbaka. Dom kom fram till bilen och Linnea öppnade dörren där fram. "Hey Babe", sa jag och hon log. "Hey", svarade hon och jag sträckte på mig så jag kunde krama om henne. Bella gick in där back och jag vände mig om emot henne. "Hi", sa hon glatt. Jag skrattade lite och kollade sen fram på vägen. "What should we do?", frågade jag och kollade emot Linnea. Hon ryckte på axlarna och satte på sig bältet.
 
Vi bestämmde oss tillslut för att åka in till stan, kolla runt och kanske köpa något. När vi kom fram såg jag hur Linnea kollade sig omkring hela tiden, som om hon letade efter någon. "Are you looking for someone?", undrade jag och hon vände snabbt sin blick emot mig. "No, never mind.", sa hon med ett svagt leende och började gå längst gatan. "Can we go in here?", frågade Bella när vi stog utanför hollister och jag log. "Sure", svarade jag snabbt. "Hey babes", hörde jag modellerna vid dörren säga till Bella och Linnea. Dom kollade snabbt emot den ena modellen och log. "Hi", sa Bella glatt och han skulle precis svara när jag tryckte in dom båda i affären. Han suckade högt åt mig och jag log ursäktande. Bella gav mig en irriterad min medans Linnea hade fokus på något helt annat. "Holy..", jag och Bella vände våra blickar emot henne. ".. Shit", fortsatte hon och glodde på någon lite längre bort. Det var mörkt i butiken och man såg inte så mycket. Men efter bara några sekunder kunde jag se vem som stog där, han vände sig om och fick syn på mig.
Jag visste inte vad jag skulle säga, eller göra. Jag bara stog där med uppenmun och glodde rakt fram. Några fans kom fram till Louis och han gick lite åt sidan, Bella följde min blick och började skratta när hon såg vem jag glodde på. Jag kunde känna tårar rinna ner för mina kinder och jag var tvungen att sätta mig ner på golvet för att kunna andas. "Stop it", sa jag surt när Bella började skratta ännu mer. Jag slog till henne på benet och skrek till. Precis då vände han sig om och fick syn på oss. Han mötte min blick och log. Han hade på sig en tröja med englands flagga och han log ett stort leende. Han och hans livvakt kom fram till oss och han räckte fram sin hand för att hjälpa mig upp. "Hi", sa han glatt och jag försökte säga något, men det gick inte så bra. "Hi Biebs", hörde jag Louis säga och han kollade åt sidan. Här stog jag, men tårar som rinner ner för mina kinder, med Justin Bieber framför mig som dessutom håller min hand. "Hi, you're from One Direction? Right? Louis", sa han glatt och Louis nickade. "Yeah, you remember me", sa han sarkastigt och Justin log. "Sorry dude", skrattade Justin och jag kunde inte sluta glo.
 
Han insåg snabbt att han fortfarande höll mig i handen så han släppte den snabbt. "Your friend her, can she talk? Or maybe, she's a fan of me", sa han och log lite och bytte blickar mellan mig och Louis. "Uhm.. Both", sa jag försiktigt och han bet sig i läppen. "You can talk! I have to go now, but do you want a Picture or so?", undrade han och jag nickade. "Yes, I would love that.", sa jag tyst och log blygt. Han tog upp sin mobil och gav den till Kenny. Jag funderade på om jag skulle säga något, jag ville ju gärna ha bilden, vilket inte kommer hända om han tar den med sin mobil. Men jag vallde att vara tyst istället. Han la armen runt min midja och drog mig intill sig. Precis innan han tog bilden kysste han mig på kinden och jag log generat. När bilden var tagen så släppte han taget om mig och tog tag i sin mobil. "Do you have twitter?", frågade han och jag nickade. "Yeah.. Why?", undrade jag och han log. Han gav över sin mobil och bad mig skriva in mig twitter, vilket jag gjorde. Han kramade snabbt om mig inanna han vinkade hejdå till alla oss, sen var han borta. Mitt hjärta slog snabbt och jag svalde flera gånger samtidigt som jag torkade bort mina tårar. "Cant'.. Omg, that was really funny", både Louis och Bella skrattade åt mig och jag kollade irriterat på dom. "What?!", sa jag surt och dom försökte hålla sig för skratt. "He was so short", sa Bella och bet sig i läppen. "Yeah, you was so much longer", skrattade Louis fram och jag kollade ner på min skor. "He's not short. I have high heels on, so shut up", mummlade jag irriterat fram och kunde fortfarande inte förstå att jag precis träffat Justin Bieber.
Jag kollade ner på pappret samtidigt som jag snabbt skrev ner min autograf till två tjejer. Jag log sen och skyndade mig bort till dom andra. Louis, Linnea och Bella hade också kommit och vi var utanför våra lägenheter. Jag mötte Linneas blick och såg att hon hade mascara under ögon. "Are you crying?", utbrast jag och alla kollade på Linnea. Det blev tyst, förutom Louis och Bella som började skratta jätte högt. "Uh.. Why?", frågade Niall och Linnea ignonerade honom och kollade istället på mig. "No, I cried.", sa hon tyst och alla kollade oroligt på Linnea, jag gav Louis en irriterad blick. "Stop laughing, I feel sorry for Linnea", sa Zayn surt och alla vi instämde. Linnea kollade generat iväg och Louis bet sig själv i läppen. "You should know why she cried", sa Bella och fnittrade till. "Yeah, exactly", flinade Louis. "Why then?", frågade Liam och kollade nyfiket på Bella. "She met Justin Bieber", sa Louis i en tjejig röst och jag kunde inte hålla för mig skratt. Men jag var inte den enda, alla stog och skrattade förutom Linnea och Niall. Niall granskade Linnea som mötte hans blick. Hon suckade irriterat och gick snabbt iväg. Jag tänkte gå efter men gav istället Niall en blick, som nickade och skyndade sig efter.
Dom stog och pratade ett tag och jag vände mig emot Bella. "Hi", sa jag tyst och hon log snett. "Hi", svarade hon och kliade sig i nacken. Zayn mötte min blick och jag förstog att han fattade en obehagliga stämmningen mellan oss. Fuck. Han gav mig en sur blick och följde sen med Louis och Liam in i lägenheten. Bella och jag vände oss om och följde med in.
Hon fortsatte gå när jag gick efter och jag försökte få henne att stanna, men hon vägrade stanna. "Please Linnea, just stop", sa jag tyst och hon fnös. "No, go away", jag tänkte inte ge mig så fortsatte gå efter fortare, hon märkte det så hon började springa men jag sprang efter och var som tur var lite snabbare. Plötsligt svängde hon in på en lekpark och stängde gallret efter sig och låste. Jag suckade och kollade på henne. "Come on, please", sa jag och hon skakade på huvudet. Jag gick fram till gallret och satte mina händer runt stångarna. Jag drog in ena mina hand och tog tag i hennes för att dra henne närmre mig. "Let me go", sa hon och jag skakade på huvudet. "No", svarade jag och hon suckade. Hon tog ena sina hand och satte den emot stången hon med. Hon mötte min blick och det enda som var emellan oss var galler. Vi stog otroligt nära och jag ville bara klättra in och kyssa henne, men jag kunde inte. "Linnea, I ca..", hon avbröt mig snabbt. "No, I don't want to hear", sa hon och jag bet mig i läppen. "Lisen, why are you like this? What did i do this time?", sa jag försiktigt och hon svalde. "You kissed that girl, from the party. And..", jag lät henne inte fortsatte och satte min andra hand för munnen för att hysha henne. "I'm sorry, I was drunk. Really drunk. And we're not together, So I can do what I want", sa jag och mötte hennes blick.
 
"Of course, you can do what you want. But if you want me, you have to show it. So fucking show it or let me go", sa hon kallt och drog åt sig sina händer. Hon öppnade dörren och steg ut och mötte min blick. "And I promise you, this is your last chance.", muttrade hon och kollade på mig länge innan hon gick åt sidan och snabbt försvann. Jag slog till mig själv och började argt gå iväg.
Trackback
RSS 2.0