Chapter 17 - "Want to come over?"

"Nej..", jag tog ett popcorn. "..jag..", jag tog ett nytt popcorn. ".. Går inte", sa jag och tog upp ett popcorn för att kasta det på Bella som log svagt. "Du bestämmer, men fattar verkligen inte varför.", mummlade hon och kollade sen ner i kokboken. "Mamma, jag fattar verkligen inte.", utbrast hon tillslut och hennes mamma ställde sig brevid henne. "What?", undrade hon och Bella kollade på henne. "Ska jag blanda eller inte?", sa hon irriterat. "Let me just do it", muttrade hennes mamma och Bella suckade. "Mamma, snälla, du kan snacka svenska med mig", sa Bella irriterat. Hennes mamma skakade på huvudet med ett leende och jag skrattade till. Bella himlade med ögonen och slängde en blick emot mig. "Snälla, hur kan du vilja vara kvar här ens. Bara gå ut med honom, ge honom en chans", sa Bella och gick bort till mig.

Jag skakade på huvudet och log snett. "Nej", svarade jag snabbt och hon suckade. "Varför?", undrade hon. Jag kollade på henne och tänkte säga något, men visste inte vad. Så jag stängde bara munnen igen. "Vet inte..",muttrade jag tillslut. Hon skrattade till och jag höjde på ögonbrynet. "Gå ut med Zayn då", sa jag och hon skakade på huvudet. "Player, det är viss skillnad", sa hon och jag ryckte på axlarna. "Niall är inte mycket bättre han", sa jag och hon lade huvudet på sned. "Jaså, berätta?", sa hon och jag log snett. "Du vet ju, han lämnade ju mig utanför partyt för en annan tjej och sånt.", sa jag och hon nickade. "Sant.", muttrade hon och satte sig i fotöljen mitt emot soffan jag satt på. "Så, du ska inte gå?", undrade hon och jag suckade. "Jag vet inte", mummlade jag. "Han bad mig komma till honom klockan nio, klockan är åtta, så i så fall har jag bråttom", sa jag och hon slog ut med händerna. "Men kom igen då", utbrast hon och drog upp mig ur soffan. Jag var fortfarande osäker, men gjorde som hon sa endå, såklart.
Jag bet mig löst i läppen och glodde ner i min mobil. "Want to come over?", jag drog med tummen över skicka knappen och skickade tillslut tweeten. "Wow, i sent it", mummlade jag ironiskt för mig själv och drog mina fingrar i genom håret. Niall hade precis gått, han skulle möta Linnea. Visste inte riktigt vad dom skulle hitta på, och jag hade inte så jätte mycket att göra. Kul, vilket liv jag har, fem dagar kvar till touren börjar - och jag har ingen att hända med. Eller? Min mobil pep till och Bella's nanmn lös upp. "Why? It would be weird, lol.", stog det och jag suckade. "Uhm.. Wanna hang out then? Just as friend. ", svarade jag och la ner mobilen i fickan. Jag reste på mig och gick bort till köket. Jag tog ut ett glas och fyllde det med vatten samtidigt som jag kände hur min mobil pep till. Jag tog upp den och öppnade smset ifrån Bella. "Sure, I'll be there in five.", jag log lite innan jag gick upp till mitt rum. Jag drog på mig en t-shirt och ruffsade till håret lite.
 
Bella kom in utan att knacka och jag skyndade mig ner till hallen. "Oh..", fick jag fram och hon kollade upp mot mig. "Förlåt, du svarade inte när jag knackade..", muttrade hon och kollade generat ner i marken. Jag höjde på ögonbrynet. "What?", mummlade jag. "Oh I mean, you didn't answear me..", grubblade hon och kollade återigen ner i golvet. "No, no it's okay", sa jag och log ett littet leende. Hon kollade upp på mig och log ängsligt. Jag kliade mig lite i nacken och hjäspade lite. "Soo..", började jag. "Maybe we should go.. Out?", frågade hon och jag bet mig i läppen. "I can't you know.. Paul.. Is not here..", började jag och hon nickade förståendes. "I understand. That must be hard for you, you know, you can't do whatever you want", sa hon och jag ryckte på axlarna. "I dont know, i'm kinda in for it now. When you want something, you just have to.. You know, make it happen. And if i want to live this life, I have to understand that i cant go out whenever i want to", hon kollade på mig och nickade innan hon drog av sig sin jacka. Jag kollade upp emot hennes hår och fick se att det var blöt. Håret satt i en sned fläta och hon hade på sig endast shorts och en kort tröja. "Cold?", frågade jag och kikade ut genom fönstret, till min förvåning såg jag att det regnade. Fast egentligen, jag var inte alls förvånad. "Yeah", muttrade hon och drog av sig skorna. "Where's Louis?", frågade hon och jag sträckte fram min hand. Hon tog tag i den och jag drog med henne till vardagsrummet där jag snabbt släppte handen. Hon satte sig på soffan och jag gick fram till hyllan med alla filmer. "El comes home today, he's at the airport", sa jag och vände min blick emot henne. "Movie-time?", frågade jag och log lite. Hon besvarade mitt leende och nickade. "Sure", mummlade hon och reste sig upp.
 
Hon gick fram till mig och ställde sig tättintil hyllan. Hon drog med fingret längst filmerna och bet sig läppen. "Horror? Comedy? Action? What do you want to se?", frågade hon och jag kollade ner på hennes hand. Den såg så otroligt mysig och liten ut. "Uhm.. I don't know, horror?", frågade jag och hon bet sig i läppen. Gosh, hon måste sluta göra sådär. "Yeah sure, but I'll probably kill you, haha. Because it will end with me on you", sa hon och började skratta medans jag log. "Then, we should see this", sa jag och drog fram Saw. Hon höjde på ögonbrynet. Hon betraktade mig länge innan hon tillslut nickade. "Okey", sa hon och stack ut till köket. "Do you have popcorn?", ropade hon ifrån köket. "Mhm..", mummlade jag och kollade ner på filmen i min hand. Jag visste att jag blev jävligt dragen till att kolla på en skräckfilm när hon visade att hon var rädd för det. Jag kunde inte undvika känslan av att ha henne i mitt knä, jag vet inte varför det var såhär. 
 
Jag satte i filmen och hon hoppade glatt in i vardagsrummet med en skål full med pop-corn. "Hey handsome", sa hon med en ljus stämma. Jag skrattade och log. "Hello there babe", sa jag med en mörk stämma och blinkade emot henne. Hon log. "I love that movie, gaaah..", muttrade hon och satte sig i soffan. Hon drog upp bena och kollade på mig. Jag satte mig brevid henne, men lät det fortfarande vara ett avstånd mellan oss. Jag tog upp fjärrkontrollen och startade filmen. 
 
Det hade knappt gått 30 minuter innan hon bokstavligt talat låt på mig. Hon hade huvudet lutat emot mitt bröst och min arm var runt hennes rygg. Hon satt i mitt knä och hade bena tätt intill sig. Efter en stund blev filmen så otroligt äckligt att jag gömde mitt ansikte i hennes blonda hår. Det luktade lime och var hur lent som helst. Hah, och jag ska vara killen här. Just nu kollade hon på filmen, men inte jag. Hon lutade huvudet mot min axel så jag fick full syn på filmen och kunde inte kolla bort utan att hon skulle märka. Jag kollade emot henne för att får se ett flin, men istället fick jag se något annat. Hennes ögonlock var stängda och hennes läppar hade särat lite på sig. Jag kände hur hon började andas tyngre. Fuck. Jag slängde en blick emot klockan som bara visade halv 10. Jag kollade sen ner på henne igen. Hon såg så fridfull ut.. Så oskyldig. Vem vet, jag kanske håller på att falla för denna tjejen. Vilket jag inte fick göra, eftersom jag visste att någon av mina bästa vänner hade lagt ögonen på henne först.

FÖRLÅT! Men NU har jag äntligen chapters på LAAAAAAAAGER. wihooo, så nästa kommer strax, nu blir det delar framöver. Nästa kapitel kommer handla om Niall och Linnea, så ni vet. Kommentera gärna! Kram.
Trackback
RSS 2.0