Chapter 20 - It's gotta be you

Tystnaden hemmåt var outhärdig. När han sa att han föll för mig.. Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag hade fallit för honom också. Eller? Det var svårt att tänka klart och tillslut stog vi utanför Nialls lägenhet. "So.. Want to come in?", frågade Niall och jag ryckte på axlarna. "I dont know", mummlade jag och han kollade ledset på mig. "I'm really sorry Li.. I really am", muttrade han och tog mina händer i sina. Han kollade på mig länge och jag bet mig i läppen. "It's okay. I already told you", sa jag och han nickade. "I know.. But please, come in?", frågade han och jag mötte hans blick. Regnet forsade ner och det var kallt ute, men jag hade inte tid att frysa. Jag kollade in i Nialls ögon, vars blick föll ner på mina läppar.
 
Han närmade sig sen och kysste mig på kinden. Hans kyssar trevades långsamt ner och hans mjuka läppar mötte min hals och vidare neråt. Han la sina händer runt min midja och slutade inte kyssa mig. Tillslut kysste han mig på näsan och log. Men han kom aldrig till munnen. Han släppte taget om mig och började backa. Urgh, varför gör jag det här. Jag tog tag i hans hand och drog han närmre mig och tryckte mina läppar hårt emot hans. Först var han förvånad med smälte sen in i kyssen. Han log emot mina läppar samtidigt som han särade på mina och kyssen gick snabbt över till hångel. Plötsligt hör jag någon som börjar skratta och vi vänder oss snabbt om. "Zayn", muttrar Niall och trycker min hand hårdare i sin. Han flinade emot Niall innan han kom fram till oss. Han klappade Niall lät på axeln. "Hey bud", sa han och Niall höjde på ögonbrynet. "I'm going to Harry", fortsatte han sedan med ett flin innan han gick däirfrån. Jag började skratta samtidigt som Niall himlade med ögonen. "Just come", sa han sen och började dra mig innåt.
 
-
 
"Did you ever.. Hate me?", frågade jag efter en stunds tystnad. Niall kollade ner på mig som redan kollade upp på honom. Han satt lutad mot väggen vid sin fönsterkvarn och jag låg mellan med hans ben på varsin sida om mig, med mitt huvud lutat emot hand bröstkorg. "What do you mean?", sa han tyst och strök bort lite hår ifrån mitt ansikte. Jag kollade ner på mina händer och suckade. "Yeah, you know. Did you hate me.. When we first met?", jag visste inte hur jag skulle få fram orden och Niall drog sina händer igenom mitt hår. "I can't hate you", mummlade han tyst. Jag satte mig rakt och vände mig om så att mitt ansikte var emot hans. Han mötte min blick och log snett. "Ofcourse you can", sa jag och han skakade på huvudet. "No, you're to lovable", sa han och skrattade lite. Jag höjde på ögonbrynet. "Really..?", frågade jag och han ryckte på axlarna. "I guess so", sa han och jag log.
 
"You're cute", sa jag glatt och hoppade sen ner ifrån fönsterkarmen. Jag tog Nialls hand och drog ner honom. Plötsligt pep min mobil till och jag tog snabbt upp den. Ny tweet ifrån Justin.. Bieber? Va?! Jag låste snabbt upp mobilen och sökte mig in på hans twitter. Jag släppte snabbt Nialls hand och läste tweeten. "thank you @LinneaLJohnson. nice 2 meet u. loves 2 meet fans. you guys are always there for me." stod det och så var det en bild med. Bilden på mig och Justin ifrån Hollister. "What happened?", frågade Niall och jag bet mig själv i läppen samtidigt som jag gav han min mobil. Han läste snabbt tweeten och tog sen min hand. Han log stort emot mig. "Aw, that's really cute", sa han glatt och jag log samtidigt som jag nickade. "I know, I so happy", sa jag ännu gladare och han kramade om mig.
 
"He's a really cool dude. Can I se the picture of you two?", frågade han sedan och jag nickade ännu en gång. Jag öppnade bilden och han började skratta. "What?", frågade jag osäkert och han skakade på huvudet. "Nothing.. You're just so cute, and by the way, he's really short, you're kind of taller than him", sa han och blinkade emot mig. "Yeah yeah, beacuse you're sooooo tall Niall, you're not so much taller than me. So shut up, and one more thing, i had high heels that thay", muttrade jag och han log. "I know, I'm a short guy. But you love iiiiit", sa han och jag skrattade. "Yeah, exactly", jag himlade med ögonen och han hjäspade snabbt samtidigt som han tryckte fram en ledsen min. "But.. You're a fan of Justin, but not a fan of me?", sa han och ledset och släppte min hand. Ännu en gång himlade jag på ögonen. "No, Niall. I'm like your biggest fan. Can I please have your autograf?", sa jag glatt och tog upp en penna och papper ifrån Nialls skrivbord innan jag gav fram det till honom. Han tog emot det. "Sure", sa han och skrev ner något innan han viklade ihop det. Han gav det till mig och gick sen glatt ut ur rummet och bort till köket. Jag öppnade lappen och log när jag fick se vad det stog. "It's gotta be you".

I know, denna delen var skitkonstig. Uggh, gillade den inte alls. Tråkig och bläää, förlåt. Men nu är det dags för lite drama med Bella oc. Sen kommer ju Harry nya flickvän in i bilden. Höhö! Puss och KOMMENTERA! :) Och en sak till, jag kommer förmodligen göra vissa delar lite kortare i framtiden. Dom kommer bli ungefär som detta. Sorry dudes!

Kommentarer
Postat av: Linda Svensson

Va inte så hård mot dej själv! Du skriver jättebra och detta kapitlet var jättebra! Precis som alla andra kapitel! :) längtar tills nästa :D x

2012-06-26 @ 19:31:58
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-06-26 @ 20:26:39
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Malin

Hallå, den var ju bra ändå!! Du år grymm på att skriva !! Så bra!!

2012-06-27 @ 01:41:37
Postat av: sofia

detta kapitlet va inte alls dåligt!! det va jätte gulligt:) haha ja skulle aldrig kunnat gjort d bättre :P du e as gryyyym längtar till nästa :D

2012-06-27 @ 12:14:36
Postat av: Alexandra

Jättebra ju! Men jag måste bara säga det, gäspa skrivs INTE hjäspa. Jag irriterar mig lite på det ;)

2012-06-29 @ 22:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0