Chapter 22 - Girl/Boy Talk

"Vad fan?", jag borrade ner huvudet i kudden. Vad vill hon? "Bella, kom igen. Jag väckte dig för en timma sen, och du sover fortfarande!", mummlade hon senare. Jag suckade. "Låt mig sova", röt jag och det kunde vara svårt att avgöra om det var irriterat, eller bara jävligt trött. "Klockan är ett på dagen, och Niall är inte ens kvar här. Han var tvungen att gå, men ville inte väcka dig, så snäll som han är.", sa hon surt och jag nickade. "Mm, skitsnällt. Gå nu", mummlade jag emot kudden.
 
En kyla tog tag runt min kropp och jag rös till. Jag slog snabbt upp ögonen och mötte Linneas blick. "Ge mig täcket", sa jag och hon skakade på huvudet. "Gå upp", jag himlade med ögonen men gjorde tillslut som hon sa.
Hon gick ner till köket medans jag drog av mig kläderna jag lånat av Niall och drog på mig mina egna. Jag satte upp håret i en bulle och gick sen ner till Linnea. "Varför sov jag i Nialls säng? Vart sov du?", sa jag samtidigt som jag satte mig på en av stolarna. "Jag sov på soffan, han sov brevid dig", hon mötte min blick och jag bet mig själv i läppen. "Var-", "Du var rädd. Mörkrädd, vet inte om du sov eller vad, men vi kollade på film här nere så började du mummla om att Niall eller jag skulle sova med dig. Så jag bad Niall, även fast han var skeptisk. Gulligt", sa hon och ryckte på axlarna.
 
"Varför sov jag med Niall av alla människor? Jag menar, det är ju du o-", hon avbröt mig genom att sätta sig på stolen mitt emot mig och himla med ögonen.
"Kom igen, ni är vänner. Vad är grejen med att sova tillsammans, ni sover ju endå, inte direkt så att ni hade sex där uppe?", hon skrattade till samtidigt som hon reste sig upp igen för att gå till kylskåpet.
 
"Så.. Hur kommer det sig att vi är hos Niall, och inte han?", jag bytte snabbt samtalsämne och hon tog ut ett juicepaket samtidigt som hon vände sig mot mig. Hon hade på sig färglada shorts och en rosa kavaj. Vänt- Va? När hade hon andra kläder här? "Kom igen, du sov som en stock. Han ville inte väcka dig. Snällt av han att låta oss vara kvar här, han har ingen anning om vad vi kan göra", muttrade hon och ryckte på axlarana. Igen. Det hade blivit en vana för henne, att rycka på axlarna när hon säger något ointressant.
 
"Okej..", sa jag med låg röst samtidigt som jag nickade. "Det var väll.. Snällt av honom..", Linnea nickade och hällde upp juicen i två glas och gav ena till mig. Hon höjde på ögonbrynet när hon mötte min blick. "Föressten, jag måste berätta en sak.", sa hon och drack lite av juicen. Hon ställde ner glaset på bordet och kollade på mig. "Tell me", sa jag trött samtidigt som jag hjäspade till.
Jag drack av mitt juiceglas och hon satte sig ännu en gång mitt emot mig. "Zayn gillar dig. Jag råkade höra Niall säga det.", rakt på sak här? Japp. "Jag vet, har listat ut det efter igår. Harry har tydligen också någon "Jag-gillar-Bella-grej" på gång. Dom pratade om det igår, jag hörde dom", hon kollade förvånat på mig.
 
"Harry? Gillar han dig?", hon kollade från mig, till sin mobil, till mig, till sin mobil. Jag nickade bara och hon suckade. "Varför är det så mycket drama med dessa killar.. Vi får ta det sen, Niall undrar om vi ska komma och möta dom i stan. Deras intervju är klar och jag antar att tycker det känns lite obehagligt att vi segar runt i hans lägenhet", sa hon. "Okej", svarade jag och hon nickade.
 
Jag fixade snabbt till mitt hår med hans kam, eftersom han inte värkar äga en borste (?). Jag suckade samtidigt som jag satte upp det i en ny tofs, och insåg att det inte ens var en idé att börja leta efter smink.
 
"Är du klar?", hörde jag Linnea ropa. "Jaaa", svarade jag halft irriterat och gick ner till hallen. "Killarna vill ta med oss till stranden, ska vi följa med?", frågade hon och jag ryckte på axlarna. "Jag vet inte, jag är trött och vet inte om jag känner för det idag", hon nickade förståendes. "Okej, vi kan ställa in det och dra hem istället?", jag nickade. "Bra", mummlade jag.
 
"Nope, they're not coming", Niall lät lite halft besviken och jag himlade med ögonen. Kom igen. Det var väll lika bra. "Too bad", muttrade jag och Zayn slängde en blick emot mig.Den var kall och jag höjde på ögonbrynet. "What?", mummlade jag. "Nothing", han fortsätte att borra in sig kalla blick i mig och jag började känna mig obehaglig. Killarna märkte den kalla stämningen och skulle självklart påpeka det.
 
"What's wrong? It looks like you want to kill him", påpekade Liam och nickade med huvudet emot Zayn och slängde sen en blick emot mig. "What did you do?", självklart skulle Louis slänga in en onödigt, onödig kommentar. "Nothing, he did nothing", jag hoppade nästan till av Zayns röst. Jag suckade surt. Ingen sa något mer om det, som tur var. Istället hoppade folk på Niall.
 
"Soo, you had two girls in your room this night?", sa Louis och jag höjde på ögonbrynet. "What? No? I-", "Yeah? What did you guys do?", sköt Zayn in och Niall himmlade med ögonen. "It was ONE girl in my room", mummlade han och Liam kollade på honom. "This morning did Linnea sleep on your couch?", jag kollade emot Liam och sen tillbaka till Niall. "Who was it?", jag var nyfiken. Ja. "Uh..-", "One night stand, for sure", Zayn ryckte på axlarna och Niall kollade irriterat på honom. "No, It-", "Probably some blonde girl, huh?", jag log emot Niall som kollade irriterat på mig.
 
"Yeah, it was a One night stand. Exactly. If you want to know more about my blonde friend, call her. She's on favorites on your phone Zayn", Zayn höjde på ögonbrynet medans jag kollade irriterat på både Zayn och Niall. "Who? B-", "Yeah, Bella", röt Niall. "What?!", utbrast både jag och Zayn. Zayn kollade argt på honom medans jag mer kollad oroligt på Zayn. Niall skakade bara på huvudet och gick ut ifrån starbucks. Liam suckade åt oss och gick efter honom. Medans Louis mötte min blick. "So, I guess.. Zayn is not the only one who likes Bella here.."

Hände i princip INGET här. Var bara tvungen att trycka in ett så kallat 'mellan' chapter. Höhö ni behöver inte ens kommentera. Kram!

Kommentarer
Postat av: ellen

Hej!
Jag behöver en ny enkel design, och då frågar jag dig. Kan du göra en gratis enkel design till min blogg? :)

2012-06-28 @ 23:23:58
URL: http://trustoned.blogg.se
Postat av: J

När kmr nästa del?

2012-07-05 @ 13:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0