Chapter 11 - It's my girl

"Im sorry.", smset hade virrat runt i min hjärna hela kvällen nu. Jag ville bara lägga mig ner och sova, men någon sa åt mig att inte göra det. Bella virade in sig i en filt och satte sig brevid mig och jag kände hur soffan sjönk ner vid sidan om mig. Hon gav mig ett litet leende och satte upp fötterna i skräddare. "Hur hade ni det igår då?", mummlade jag och hon tog tag i sitt Ben and Jerry paket. Hon ryckte på axlarna. "Bra, antar jag.", hon log lite. Vilket nästan gjorde mig irriterad. Allt var perfekt för henne just nu, hon hade Zayn, och han verkade som en bra kille. Medans Niall var lite både och. Jag hade vaknat imorse invirad i en filt på festens bakgård. Utan Niall, som bara lämnat mig där, för att han hade sett en snygg tjej som bad honom följa henne hem. Och han som hade vart en sådan gentle man kunde inte lämna en ung flicka ute själv, fast såklart. Mig kan man lämna utanför ett hus. Visst, han var full, men man har ingen rätt att göra så endå.
 
"Hur är det?", jag vände fokuset till Linnea samtidigt som jag ryckte på axlarna. Hon tryckte ner sin sked i glasspaketet och skopade upp lite av chockladglassen som snabbt hamnade i hennes mun. "Vet inte, det han gjorde.. Det var så fel.", muttrade jag och drog morgonrocken tätare omkring mig. Hon hjäspade och slängde hastigt en blick emot mikron ute i köket. Jag kikade också dit och fick syn på dom stora, röda sifforna som visade 01:46. "Trött?", frågade jag Linnea istället, för att byta samtalsämne. Hon skakade på huvudet. "Inte så", mummlade hon och åt av sin glass. Det såg riktigt gott ut, men jag hade lovat mig själv att inte äta massa sött. Det har känts som om jag har blivit större på senaste, men jag visste själv att det var något jag bara nojjade över. Jag har vart osäker över mig själv länge, och tror inte att jag någonsin skulle klara av massa hat, vilket i vissa fall var jobbigt.
 
Imorse hade Zayn träffat Bella för att säga hejdå, hon hade även träffat dom andra killarna. Men ingen hade hört av sig till mig, förutom Liam som hade mött upp mig, så söt som han var. Det enda jag hade hört ifrån dom bortsett ifrån Liams möte var Nialls sms som landat i min inkorg för kanske två timmar sedan. Det irriterade mig att allt han kunde göra var att skicka ett ynkligt sms klockan kvart i 12 på natten. Jag bestämmde mig tillslut för att svara, även fast han inte skulle se det nu, han sov förmodligen. Klockan var kvart i ett hos dem, antar jag. SO är inte mitt starka ämne i skolan, sanningen var att inget ämne var mitt starka. Jag sög helt enkelt i skolan, något mina föreldrar inte gillade. Plötsligt avbröt Bella tystnaden. "Mamma var tvungen att omboka planet en timma senare på torsdag, så du vet", sa hon och jag kollade på henne och nickade, jag hade glömmt det för att vara ärlig. På onsdag åker ju jag och Bella till London.
 
 
Jag drog tillslut upp min mobil och knappade långsamt in tre små bokstäver. "Lol", skrev jag, osäker på om jag skulle skicka. Niall skulle bli skitsur, men jag kunde inte bry mig mindre, han hade gjort mig skitsur. Han var bara töntig om han hade tänkt gemföra mitt svar med vad han gjort emot mig. "Vad svarade du?", frågade Bella nyfiket och la ifrån sig glasspaketet på den svarta träbordet och drog sina fötter närmare sig. "Lol", sa jag och skrattade. Hon flinade och slog till mig på benet. "Vilken bitch du är, vad tror du han svarar?", jag ryckte bara på axlarna som svar till hennes fråga och hon skakade på huvudet..
 

Min mobil pep till och jag sträckte mig emot bordet och öppnade smset. "Hey babe, go on Skype.", stog det och jag kollade upp emot Linnea. "Det var Zayn, han frågade om jag kunde gå in på skype", sa jag och log lite lite. Hon besvarade mitt leende. "Skriv ja då", svarade hon och jag nickakde. "Ska", mummlade jag bara fram. "Ok, I'm with Linnea. Are you alone?", skrev jag men fick snabbt ett svar. "No, I'm with Harry och Niall.", stog det och jag flinade. "Han är med Harry och Niall", skrattade jag fram och hon himlade med ögonen. Jag reste på mig och gick snabbt in till mitt rum  och tog upp min dator och datorladdare. Jag tog med mig det ut till vardagsrummet och stoppade in datorsladden i elutagget. Jag satte mig sen i soffan med Linnea brevid mig. "Jag smsade dit namn ifrån din mobil, han frågade", sa hon oskyldigt och jag skrattade. "Det är okej", log jag och blinkade emot henne. Datorn kom igång och skype startades upp av sig själv. Jag loggade snabbt in och fick se att jag hade en ny vänförfrågan ifrån "KilamNyaz", och det tog mig ett riktigt bra tag att förstå varför han hette så. "Borde inte dom sova nu", muttrade Linnea medans jag accpterade deras vänfrågan. Jag skrattade bara åt henne och log. "Tänkt på att du är osminkad?", frågade jag och kollade emot Linnea. Hon nickade. "Jag är för trött för att bry mig, dom ringer, svara med kamera", sa hon och jag kollade förvirrat på skärmen. "Jaa", sa jag snabbt och tryckte på "Svara med videokamera", och snabbt därefter dök vi upp på skärmen, samma sak med dom. Gud vad snygga dom var. Zayn satt i mitten med datorn fördmoligen i sitt knä. Han hade ingen tröja på sig och det irriterade mig, som tur var kunde han inte se vart jag kollade. Niall som satt brevid hade på sig en svart tshirt och Harry en mörkblå hoodie med luvan uppdragen. "Hi girls", sa Harry och log stort. Jag skrattadet till. "Hi", sa jag glatt och vinkade lite. "Yeah, hii", flinade Zayn. Linnea satt brevid mig och glodde nästan bara på Niall. Samma sak med Niall, tror jag. Han glodde i vilket fall som helst bara på skärmen utan att säga någonting. Han ruffsade till sitt hår och kollade åt ett annat håll.
 
"What are you hooties doing?", sa Harry och flinade stort. Zayn skrattade lite och jag räckte ut tungan. "Nothing", sa Linnea. "If we would have something to do, would'nt we've talked to you guys", fortsatte hon och Zayn lipade emot henne. Harry skrattadet och lutade sig tillbaka. "I like her, can I have her Niall? Or maybe not, she's the only one you tallk about", sa han och skrattade och Niall kollade surt på Harry. "That's not true", sa han tyst och både Zayn och Harry började skratta. "Yes it is", lade Zayn till och Niall skakade på huvudet och drog upp sin mobil istället. "Vad söt han är, kolla på han.. Niall..", mummlade Linnea och jag skrattade. "Haha va?", skrattade jag fram och hon nickade. "What?", sa Niall surt och kollade upp ifrån sin mobil. "Inget Niall, det är lugnt, du behöver inte veta", sa hon och jag kunde inte hålla mig för skratt. Jag bet tag i min läpp för att inte börja skratta mer. "Stop it, you're not funny", sa Harry irriterat. Linnnea suckade. "Han har humörsvängningar som en idiot", sa hon tyst och kollade ner i sin mobil istället. "That was unnecessary", sa Zayn och glodde på Harry. "I was just kidding", sa han och Zayn himlade med ögonen. "Yeah right", sa han och jag var tvungen att svälja. Världen hetaste kille, inte bara det. Han är på min väns sida när hans gör fel. Allt med honom kändes så himla rätt. Som om han var perfekt rakt igenom. Jag skakade bort dom tankarna och log svagt. "Linnea do talks alot about Niall too", sa hon och jag kände hur Linnea glodde hårt på mig. Niall kollade snabbt upp ifrån sin mobil och alla kollade just nu på mig. "Sluta Bella", sa hon med sammanbitna tänder. Jag log. "She thinks you're relly cute", sa hon och riktade sin blick emot Niall. Zayn och Harry började skratta och där gick det för Linnea. Hon tog tag i en kudde och började slå den hårt emot mig. Jag var tvungen att lägga kameran på nattbordet för att kunna skydda mig själv. Hon hoppade på mig medans hon skrattade och jag hörde hur någon av killarna "Ohh":ade, men jag orkade inte bry mig. I stället drog jag bort kudden och flinade emot henne. "Sluta, nu är vi kvitt", skrattade jag och hon nickade. Jag satte mig normalt och drog åt mig datorn igen. "Hey", sa jag generat och Linnea flinade stolt. "That was awesome, do it again", skrattade Harry. "Pervo", sa Niall och kollade på Harry. "What?", skrattade jag lite nervöst och Linnea skakade bara på huvudet.
 
"Two girls in hotpants fighting with eacother. Hot girls.. Wow", sa han och jag kollade generat bort.  "You make her embarrassed", sa Zayn med ett svagt leende. "It's my girl", sa ha och slog till Harry som bara skrattade. Jag kollade förvirrat bort ifrån datorn. Min tjej? Det värmde lite när han sa så. Jag vet inte varför, men allt kände så bra med honom. Jag visste inte var det var.. Höll jag på att falla för honom?
 

Dålig kanske, och lite tråkig. Lite mellan del som man kan kalla det, haha läste i kapitel ett att dom skulle till london om två veckor, och en vecka har gått nu. Vilket jag hade glömmt, men det vara bara jätte bra att jag läste det, för det passar inte bättre. Ska försöka få upp nästa del imorgon. Och jag tror det blir bildlösa delar i fortsättningen, förlåt. Puss. :)
Trackback
RSS 2.0