Chapter 12 - I Miss Her Already


"Insert your money again", repterade den ireeterande kaffe maskinen som jag började få lack på, den var så dryg emot mig. Även fast den inte ens var mänsklig.. Jag var på otroligt dåligt humör och var tvungen att få min jävla kaffe innan jag slog till en kund här på subway. Jag jobbade själv idag, för Linnea mådde inte så jätte bra. Hon hade fått en hel del hat efter att det kommit ut bilder på henne och Niall, hon var riktigt sårad och var en person som verkligen tog åt sig. Och jag visste att hon gillade Niall, men han var bara allmänt taskig emot henne. Och jag fattade verkligen inte varför, senaste igår skickade han ett av sina idiot sms. "It's your own fault", hade han skrivit eller något när hon frågat varför alla hatade på henne. Jag skakade bort dom irriterande tankarna och försökte stoppa in min tjugolapp åter igen. Dom åkte snabbt ut igen och jag blev riktigt irriterad. ""Insert your mon..", jag blev så sur att jag stängde av maskinen. "Jävla skitmaskin", utbrast jag och slog till den hårt med handen, vilket resulterade att jag pep till av smärta. "Är du okej?", hörde jag en röst jag kände igen säga. Jag kollade emot dörren och ett leende bildades på mina läppar. "Hej Alex", sa jag med en överaskad röst och gick fram till honom. Han kramade snabbt om mig och jag besvarade hans kram. Jag släppte hans omfamning och backade bak. "Vad drar dig hitåt då? Om du inte visste det, så mår inte Linnea så jätte bra just nu. Antar att det var henne du ville träffa", muttrade jag och ryckte på axlarna. Han skakade på huvudet.
 
"Nej, spelar inte så stor roll vem av er som jag snackar med. Ni har allid lika svar endå", sa han, vilket fick mig att skratta. Han skulle precis fortsätta när en kund kom in genom dörren. Jag ursäktade mig och bad Alex stiga åt sidan. "Vilket bröd?", frågade jag och mannen framför mig på kanske 30 år log. "Ljust, tack", svarade han och jag nickade. Han förklarade vad han ville ha på och jag gjorde snabbt i ordning hans macka och han betalade. Jag sa hejdå och han försvann snabbt ur lokalen. Alex började skratta och jag vände mig emot honom. "Vad var det då?", undrade jag med ett snett leende. Han mötte min blick. "Vem är han här Niall? Jag har sett hur mycket hat Nea får ifrån honom", sa han dystert och jag började skratta. "Inte ifrån honom, utan ifrån hans fans. Han är kändis, bott i en garderob?", sa jag och han blev snabbt generad. "Oj..", mummlade han medans jag skrattade. "Äh, det är lugnt. Jag visste själv inte om det.", sa jag och han blinkade emot mig. "Deså", muttrade han medans jag bara log. "Yes man", sa jag glatt och ryckte på axlarna. Jag satte mig på kanten av kassabordet och vände mitt ansikte emot honom. "Så du åker till London imorgon?", sa han och jag nickade. Imorgon var det torsdag, vilket jag missat. "Yes, jag och Linnea åker imorgon", sa jag och log. Han nickade åt mig och jag skrattade till.
Nästa dag vid denna tiden satt jag och Linnea på flygplanet. Hon sov med huvudet lutat emot min axel och jag satt och läste några skvallertidningar. Jag fick syn på en bild på Harry och Louis där det stog "World cutest couple?", vilket fick mig att skratta. Jag hade sett massa sådana skämt på senaste om att dem var ett par. Trotts det så hade faktiskt Louis en tjej, Eleanor. Hon verkar hur shysst som helst, och är urgullig. Jag hade skypat med Louis och Eleanor för några dagar sedan, hon var underbart glad och sprallig. Jag bläddrade snabbt bland det sista sidorna innan jag la ner tidningen i min väska. Resan var inte så lång och jag förstod verkligen inte hur Linnea kunde somna, men hon var som hon var. Jag kollade på min arm och såg att klockan var tjugo i fyra, och vi var framme fyra. Alltså bara tjugo minuter kvar.
Jag log stort emot Eleanor medans jag tog hennes händer. Hon försökte dra sig iväg men jag höll henne hårt. "Louis, I have to go", sa hon med ett svagt leende. Jag gav henne en ledsen min medans hon kollade medlidande på mig. Jag släppte försiktigt hennes händer och istället för att gå så slängde hon sig om mig och kramade mig länge. Jag kunde känna hennes värme sprida sig i kroppen och jag log för mig själv. "Flight 234 to New York, go to gate 6 now", hörde jag en röst säga i högtalarna och El skulle backa undan men jag kramade om henne hårdare. "I have to Louis..", viskade hon i mitt öra och jag suckade. "Stay with me instead", sa jag glatt och hon skrattade halvhjärtat. "If I could. You have to let me go now Louis", sa hon tyst och jag kramade henne hårt innan jag släppte taget om henne. Jag tog tag om hennes kinder och tryckte mina läppar hårt emot hennes. Hon fnittrade till och jag släppte henne sen. Hon tog sin väska och vinkade sen emot mig. Jag la mina händer emot öret som ett "ring mig" tecken och hon blinkade emot mig innan vände sig om och gick in på sin gate. Jag kollade ledsen emot hennes håll medans jag vände mig om. Jag fick syn på Zayn, Harry, Liam och Paul som stog en bit bakom mig. Det var några fans här, men inte så många. Ingen visste att vi skulle hit. "Hey mate", sa Liam och log emot mig. Han kramade om mig och jag backade undan. "Don't you miss Dan?", undrade jag och han skrattade till. "Of course I do", sa han förvånat och jag ryckte bara på axlarna. "I miss her already", påpekade jag och Harry skrattade. Niall hade valt att stanna hemma i sin lägenhet istället för att följa med hit, han var inte på humör. Men vi skulle endå bara lämna av El. Samma sak som för några dagar sen när vi skulle lämna av Danielle här, så ville han inte följa med. Plötsligt började Harry och Zayn skratta medans Liam och Paul suckade irriterat. Jag vände mig om och fick syn på tvä mycket välbekanta tjejer kämpa med sina stora väskor.
 
Bella och Linnea. Dom hade på sig midjehöga shorts och söta toppar. Linneas hår var i en fläta på sidan medans Bellas hår bara hängde ner. Dom såg trötta och förvirrade ut, dom hade inte sett någon av oss än. "Come", sa Harry glatt och vi andra följde efter. Även några fans blev intresserade..
Jag hörde någon skratta till och jag vände mig snabbt om och ryckte till. Jag petade till Bella som snabbt vände sin blick emot hållet där dom var. "Hey girls", sa Harry glatt och jag svalde. "Hey..", mumlade jag innan han kramade om mig. Jag kramade om Louis och Zayn och fick sen syn på Liam lite längre bak. "Liam", utbrast jag glatt och skyndade mig fram till honom medans han öppnade sina armar. Jag kramade om han länge innan jag backade bak. "What are you guys doing here?", frågade jag glatt och han log emot mig. "We're here to drop off Eleanor. But she's gone already", sa han och skrattade lite. Jag log snett och vände mig sen emot Zayn och Bella. Hon såg riktigt glad ut och pratade en hel del med honom medans han.. Han såg irriterad ut. Som om han ville gå, han såg uttråkad ut..

TADA! Ganska dålig om jag får säga det själv. En fråga som så många som möjligt gärna får svara på. Vem av killarna vill NI läsa mer av? KOMMENTERA FÖR FUUUUULLT! ;) Puss.
Trackback
RSS 2.0